Взаємодія з контрагентами та партнерами

18 квітня, 2023
Новина

Продовжуємо розповідати про різні аспекти впровадження комплаєнсу. Один з важливих елементів доброчесності в бізнесі є взаємодія з контрагентами та партнерами. Минулого тижня ми вже обговорювали важливі кроки такі як, правила взаємодії з державними органами та компаніями, розробку процедур закупівель та включення антикорупційних та інших комплаєнс-застережень у договори з контрагентами.

Сьогодні пропонуємо розглянути не менш важливі питання ефективної та прозорої співпраці з партнерами.

1. Розробка комерційних умов щодо продажу товарів/послуг компанії, в тому числі щодо застосування заохочень до клієнтів/партнерів, стимулювання продажів

Визначення комерційних умов, в тому числі заохочення (знижки, кредитні ліміти, компенсації, ексклюзивні умови, особливі умови оплати) повинні застосовуватися таким чином, щоб не бути кваліфікованими як безпідставні привілеї чи навпаки дискримінація, які можуть призвести до антиконкурентних наслідків.

Зокрема, такі умови не повинні:

  • призводити до витіснення конкурентів з ринку чи розподілу ринків;
  • мати на меті схилити покупців до дотримання ексклюзивних угод (обов’язку купувати товар лише визначеного продавцячи продавати товар лише визначеному покупцю);
  • призводити до ухилення від цінового регулювання;
  • нав’язувати купівлю ширшого асортименту товарів;
  • призводити до економічно необґрунтованого підвищення цін.

2. Упорядкування прийняття та надання подарунків

Прийняття/надання подарунків працівник повинен узгодити з безпосереднім керівником, а також із відділом комплаєнсу. Необхідно встановити вартісні ліміти одноразового та річного прийняття/надання подарунків, а також механізми контролю заїхнім дотриманням. Факти прийняття/надання подарунків повинні документуватися та зберігатися у відділі комплаєнсу. Задля уникнення витрачання адміністративних ресурсів науправління процесом прийняття/надання подарунків багато компаній обирають відмовитись від цих практик без будь-яких винятків.

Наступну добірку порад щодо взаємодії з партнерами читайте наступного тижня.

Бажаємо успіху!

Деталізовані настанови для бізнесу “Основні принципи виявлення ризиків та їх мінімізації” за посиланням:  https://bit.ly/3yPISV1