Чи актуальний комплаєнс для українських компаній або це новий надуманий тренд?

15 листопада, 2022
Новина

Щотижня ми відповідаємо на питання, що таке комплаєнс і які переваги він дає бізнесу навіть під час війни.

Сьогодні ми зруйнуємо стереотипи щодо того, чи взагалі комплаєнс актуальний для українських компаній або це новий надуманий тренд?

Що ж, наша відповідь - однозначно актуальний! Але давайте глибше поглянемо на те, у чому саме його важливість для бізнесу.

Тренд на прозорість та відкритість бізнесу набирає обертів в Україні з кожним роком. Етика підприємництва стає важливою складовою ділової культури нашої країни. Одна з причин в тому, що бізнес стає глобальним, виходить на міжнародні ринки, залучає іноземних інвесторів та партнерів, бере участь в американських та європейських акселераторах та виставках. А на цих ринках репутація відіграє провідну роль.

Особливо це актуально зараз, під час війни — бо наразі навіть ті бізнеси, які не планували виходити на західні ринки, почали закладати це в свою стратегію. Побудувати ефективну систему комплаєнсу в компанії — не швидкий процес, тому варто запустити його вже зараз, щоб підготувати бізнес до масштабування на міжнародний рівень. До того ж, війна додала нових ризиків: бізнесам потрібно бути ще обережнішими, обираючи собі партнерів та підрядників і підписуючи контракти з іноземними компаніями.

Тож у багатьох українських компаніях створюють цілі відділи комплаєнс-контролю. Подібні підрозділи є в Датагруп, Kernel, Нова пошта, НЕК "Укренерго" - NPC Ukrenergo, Fly UIA, а також в українських представництвах міжнародних компаній — наприклад, Kyivstar, Carlsberg Ukraine, AB InBev Efes Ukraine, Sanofi Aventis Україна.

Опитування Європейської бізнес-асоціації показало, що приблизно половина українських бізнесів із різних галузей серйозно переймаються комплаєнсом та залучають до цього зовнішніх експертів.

До речі, цього від українських компаній очікують їхні клієнти. За результатами опитування UNIC, майже 70% українців готові переплачувати за товари і послуги, якщо вони впевнені, що купують у доброчесної компанії: http://bit.ly/3E6AFh8

Детальніші відповіді на всі запитання щодо комплаєнсу у спеціальному проекту з AIN: https://bit.ly/3TmTR0r