Які трансформації українському бізнесу потрібні вже сьогодні у напрямку запровадження комплаєнсу?

24 липня, 2023
Новина

Відновлення України та досягнення сталого розвитку потребує багатосторонніх зусиль, політичної волі та міжнародної підтримки. Критичну роль в цьому процесі відіграє комплаєнс, адже саме він сприяє створенню стабільності, підтримці прав і свобод громадян та підвищенню репутації українського бізнесу на шляху залучення іноземних інвесторів та виходу на зовнішні ринки. Його впровадження потребує цілісного підходу та впливає на всі аспекти бізнесу.

Нижче надаємо перелік необхідних змін для компаній для впровадження комплаєнсу та дотримання усіх аспектів відповідального ведення бізнесу, які потрібно починати робити вже сьогодні:

  • Запровадження комплаєнс-культури. Культура дотримання правил і етичних стандартів, починаючи з верхнього рівня управління у кожному процесі, має бути основою кожної компанії. Важливо, щоб керівники були прикладом відповідальної поведінки і активно підтримували ініціативи комплаєнсу.
  • Розробка внутрішніх політик і процедур. Компанії повинні розробити і впровадити внутрішні політики та процедури, які відповідають законодавству та вимогам регуляторів. Ці документи мають бути доступні всім співробітникам, а також регулярно оновлюватися, щоб відповідати змінам в законодавстві.
  • Освіта і навчання. Компаніям варто проводити систематичні навчальні програми для своїх співробітників з питань комплаєнсу. Це можуть бути тренінги, семінари, онлайн-курси тощо. Ці навчання повинні включати інформацію про внутрішні політики, процедури, етичні стандарти та вимоги законодавства.
  • Аудит та моніторинг. Регулярні аудити та моніторингові заходи, для перевірки виконання політик і процедур комплаєнсу допоможуть компанії виявити можливі порушення і недоліки в системі комплаєнсу та вчасно їх виправити.
  • Взаємодія з регуляторами. Компанії повинні підтримувати активну взаємодію з регуляторними органами та дотримуватись їх вимог. Важливо відстежувати зміни в законодавстві та регулятивних вимогах та адаптувати політики та процедури комплаєнсу відповідно.
  • Впровадження технологій комплаєнсу. Використання спеціалізованого програмного забезпечення та інших технологічних рішень може значно полегшити процеси контролю та моніторингу комплаєнсу. Це можуть бути системи автоматичного аналізу даних, електронні звітності, системи виявлення шахрайства тощо.
  • Зміцнення відповідальності та винагородження. Компанії повинні забезпечити відповідальність за дотримання комплаєнсу та включити цей аспект у систему оцінки праці співробітників. Додаткові заохочення та винагороди можуть стимулювати працівників до високого рівня дотримання комплаєнсу.
  • Впровадження етичного керівництва. Комплаєнс-офіцери та керівники мають демонструватися етичного керівництва та встановлювати етичні стандарти у компанії. Це включає чесність, інтегритет, відповідальність та культуру поваги до правил та норм.

Детальніше про необхідні трансформації для прозорої відбудови України за посиланням: https://bit.ly/3XwXu6X