Механізми звітування про порушення

20 лютого, 2023
Новина

Налагодження процесів звітування у компанії є одним з найбільших викликів під час впровадження комплаєнс-політик. Доброчесні компанії, які задекларували свої цінності прозорості й підзвітності, мають постійно проводити комунікацію як зі своїми працівниками, так і з контрагентами, та повинні забезпечити доступні механізми звітування про порушення.

Ми пропонуємо звернути увагу на такі три ключові процедури.

1.  Налагодження внутрішнього механізму звітування про порушення.

Найбільш оптимальним вважається механізм звітування про порушення, при якому:

  • гаряча лінія: доступна в різних форматах (номер телефону, електронна пошта, скринька для повідомлень, додаток, форма на сайті); є конфіденційною та / або анонімною; доступна не лише для працівників, а й для контрагентів;
  • працівники та контрагенти знають про можливість її використання та заохочуються до цього в разі виявлення порушень;
  • історія звернень і належного реагування зберігаються.

 2. Запровадження інструментів захисту прав викривачів.

Викривачеві необхідно забезпечити конфіденційність та / або анонімність, отримання інформації про розгляд наданої викривачем інформації, захист від переслідувань та тиску.

 3. Розробка процедури проведення внутрішніх розслідувань.

Така процедура повинна регламентувати підстави проведення внутрішніх розслідувань, залучених осіб, часові межі, варіанти дій за результатами розслідування, а також питання доступу до персональних даних.

З якими проблемами ваша компанія стикалася у сфері звітування про порушення?

 Деталізовані настанови для бізнесу “Основні принципи виявлення ризиків та їх мінімізації” за посиланням:  https://bit.ly/3yPISV1