Відповіді на поширені питання про комплаєнс в межах нашого спеціального проекту спільно з AIN.UA.
Сьогодні п'ятниця, а це означає, що ми будемо відповідати на поширені питання про комплаєнс в межах нашого спеціального проекту спільно з AIN.UA.
Минулого тижня ми розповідали про те, що таке комплаєнс. Ми помітили, що у представників бізнесу часто виникає запитання: хіба так важко просто дотримуватись законів? Або невже для цього необхідне окреме визначення - "комплаєнс" - та навіть окремий фахівець?
Спробуймо відповісти.
Міжнародні й національні норми законодавства і стандарти настільки поглибилися та ускладнилися, що слідкувати за їхніми змінами та дотримуватися вимог звичайним працівникам складно. Отже, цьому потрібно приділяти окрему увагу, використовуючи системний підхід.
Окрім того, існують неформальні етичні питання, яких немає в законодавстві, але вони створюють проблеми та ризики для репутації компанії в перспективі. До прикладу, сумнозвісне «кумівство» при отриманні посади, або ж купівля обладнання для виробництва у доброго знайомого без будь-яких перевірок його бізнес репутації чи інші випадки фаворитизму через сімейні, дружні, особисті стосунки. Під час воєнного стану можуть виникати питання щодо того, чи пов’язані контрагенти з країною агресором. Репутацію, як відомо, компанія може втратити лише через один допис в мережі від СЕО компанії, а відновити її дуже важко, або майже неможливо. Відтак комплаєнс надає системний підхід до запобігання випадкам порушень законодавства та етичних норм.
При цьому, комплаєнс-офіцер не слідкує за змінами у законодавстві (для цього є окремі спеціалісти), він визначає можливі ризики, з якими може стикнутися бізнес у різних сферах: від роботи з людьми до кіберзахисту, дотримання прав людини, репутаційних ризиків тощо.
Детальніші відповіді на всі запитання щодо комплаєнсу у спеціальному проекту з AIN: https://bit.ly/3TmTR0r