UNIC став партнером конкурсу StreetLaw Fest
Цього року UNIC став партнером конкурсу StreetLaw Fest «Розбудова доброчесного бізнесу і влади через правову просвіту молоді», мета якого - вдосконалення знань і навичок студентів з теми доброчесності та створення матеріалів для подальшого поширення серед юридичних клінік, шкіл та студентів. Представники Мережі також долучилися до суддівської команди, щоб менторити конкурсантів і допомагати їм у створенні оригінальних правопросвітницьких продуктів.
В межах конкурсу Гліб Бакалов, голова Виконавчого комітету Всеукраїнської Мережі Доброчесності та Комплаєнсу (UNIC), головний комплаєнс-офіцер НЕК «Укренерго», провів воркшоп на тему «Професія комплаєнс-офіцера» для команд юридичних клінік в межах конкурсу StreeLaw Fest «Розбудова доброчесного бізнесу і влади через правову просвіту молоді», партнером якого цього року виступила Мережа.
Під час свого виступу експерт відзначив, що роль комплаєнс-офіцера в Україні швидко зростає, особливо для великих компаній. «Комплаєнс особливо важливий у складних та високо регульованих галузях, таких як енергетика, банківська справа, фармацевтика та телекомунікації, де порушення нормативних вимог може мати серйозні наслідки. Завдання комплаєнс-офіцера – допомогти компанії дотримуватися зовнішніх та внутрішніх нормативів: кодексів етики, антикорупційних політик та регуляції щодо фінансового моніторингу. Важливо не лише забезпечити відповідність законодавчим вимогам, а й контролювати етичні аспекти діяльності компанії, щоб уникнути ситуацій, що можуть призвести до репутаційних і фінансових збитків», – підкреслив експерт.
Ключове завдання комплаєнс-офіцера – виявляти порушення до того, як вони можуть призвести до скандалів та репутаційних втрат.
Як приклад важливості комплаєнсу, він навів корупційний скандал у бразильській компанії Petrobras, де відсутність ефективного контролю призвела до розслідувань, масштабних арештів та величезних штрафів. У виступі експерта особливу увагу було приділено ролі комплаєнс-офіцера у запобіганні конфліктам інтересів і дотриманні етичних стандартів. «Етична культура не лише формує корпоративну атмосферу, а й допомагає запобігати ризикам. Комплаєнс – це своєрідна “совість” компанії, яка допомагає керівництву звертати увагу на важливі аспекти доброчесності та контролювати їх у щоденній діяльності», – наголосив Гліб Бакалов.
На завершення Гліб Бакалов наголосив, що комплаєнс-офіцер — це не просто адміністратор правил, а професіонал, який допомагає формувати здорову корпоративну культуру, де співробітники відчувають відповідальність за дотримання етичних принципів і мають підтримку для повідомлення про порушення. Це дозволяє компаніям уникати серйозних фінансових втрат і зберігати свою репутацію навіть у складних ситуаціях.
UNIC щиро дякує Асоціації юридичних клінік України за можливість долучитися до важливої ініціативи та популяризувати професію комплаєнс-офіцера серед молоді.