Антоніна Прудко взяла участь у засіданні Групи з питань доброчесності від Антикорупційної мережі для Східної Європи та Євразії ОЕСР
Голова Секретаріату UNIC Антоніна Прудко виступила на засіданні Групи з питань доброчесності від Антикорупційної мережі для Східної Європи та Євразії ОЕСР у Парижі та розповіла міжнародній аудиторії про основні переваги співпраці ініціатив колективної дії з різними стейкхолдерами на прикладі Всеукраїнської мережі доброчесності та комплаєнсу.
В 2022 році Антикорупційна мережа для Східної Європи та Євразії ОЕСР (АКМ) започаткувала Групу з питань доброчесності, покликану досліджувати кращі практики просування культури доброчесності в регіоні, обмінюватися досвідом, напрацьовувати спільні рішення та ініціативи.
Нещодавнє третє засідання Групи зібрало представників чотирьох груп зацікавлених сторін країн-учасниць AКМ - урядів, бізнесу, ініціатив бізнес омбудсменів, а також ініціатив колективної дії бізнесу та бізнес асоціацій, що є активними в регіоні. Метою зустрічі, окрім розширення самої Групи та визначення рамок її роботи, було також напрацювання стратегій та спільних підходів щодо просування культури доброчесності бізнесу в регіоні.
В своєму виступі Антоніна презентувала успішний досвід залучення до реалізації ініціатив та проектів UNIC різних зацікавлених сторін, проаналізувала переваги такого підходу та підкреслила важливість і ефективність виконання рекомендації ОЕСР від 2021 з боротьби з хабарництвом, яка закликає держави сприяти ініціативам колективної дії, створювати платформи для багатосторонніх діалогів, підтримувати приватний сектор та неурядові зацікавлені сторони в їх зусиллях із забезпечення непідкупності та доброчесності бізнесу.
“UNIC як кожна ініціатива колективної дії вже за своєю природою об’єднує зусилля, екпертизу, досвід різних компаній. Ми добре розуміємо переваги залучення до роботи всіх зацікавлених сторін. Чи йдеться про розробку пропозицій до Антикорупційної стратегії або державного антикорупційного плану, чи запуск Академії ділової доброчесності, чи щорічні Місяці ділової доброчесності - скрізь від рівня залучення представників різних НГО, асоціацій, уряду чи міжнародних організацій, різноманіття експертів, спільних обговорень, адвокатувань залежить якість, ефективність та життєстійкість результатів”, - наголосила Антоніна у своєму виступі.
Робота UNIC з МСБ, є ще одним гарним прикладом, коли залучивши різних стейкхолдерів, наприклад, Дія.Бізнес, представників міжнародних організацій та регіональних бізнес асоціацій, експертів від компаній учасниць, UNIC вдалося розробити комплексну програму підтримки та розвитку практик доброчесності серед МСБ, що цього року стала найкращою у своїй номінації на національному рівні та отримала визнання під час Асамблеї МСБ в Європі.
Нові виклики які стоять зараз перед Україною у світлі майбутньої відбудови - ще один приклад того, де без широкого залучення різних зацікавлених сторін ефективне відновлення буде неможливим. UNIC є членом коаліції RISE Ukraine, де співпрацює з іншими НГО у межах напрацювання повоєнного плану відновлення України та розробки законодавчих ініціатив щодо комплаєнсу та впровадження доброчесних практик у проектах відновлення.
"Зрештою, кожен день нашої боротьби сьогодні демонструє переваги від залучення всіх стейкхолдерів до пошуку та запровадження ефективних рішень. Серед переваг варто виділити: спільнодію та посилення голосу бізнесу; якіснішу експертизу та можливість розробити ефективніші продукти; формування відповідальної спільноти практиків, які відчувають свою причетність до розробки стандартів, продуктів, методологій та готові ділитися своїми найкращими інструментами, підходами, досвідами; можливість легше мультиплікувати власні зусилля; легший доступ до різних аудиторій та значно ширше покриття ідеєю доброчесності. Очевидно, війна підняла тему ділової доброчесності на вищий рівень та довела її необхідність та цінність. Ми пишаємось як Мережа, що вистояли і всі наші учасники залишаються з нами”, - підсумувала Антоніна Прудко.
UNIC дякує організаторам за запрошення та можливість бути представленими на міжнародному рівні і доносити позицію українського бізнесу до іноземної громадськості та партнерів.