Відбувся другий Тиждень ділової доброчесності у Києві та Львові
Відбувся другий Тиждень ділової доброчесності у Києві та Львові
З 20 по 24 травня 2019 року Всеукраїнська Мережа Доброчесності та Комплаєнсу (UNIC або Мережа) за підтримки Ради бізнес-омбудсмена (РБО), Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) та Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) провела щорічний Тиждень ділової доброчесності (Тиждень) у Києві, який завершився у Львові. Загалом до Тижня долучилися 200 учасників та 50 доповідачів, серед яких провідні експерти у сфері комплаєнсу, власники бізнесу та консультанти, дипломатичні місії та представники органів державної влади в Україні.
Перший день Тижня «Доброчесність бізнесу. Національний порядок денний», який пройшов за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні, було присвячено обговоренню успіхів та викликів у налагоджені діалогу між бізнесом, органами влади та іншими гравцями для зміцнення культури доброчесності та покращення інвестиційного клімату в Україні. Окремі досягнення України у покращенні умов для ведення доброчесного бізнесу було відзначено за результатами моніторингу Стамбульського плану дій з питань боротьби проти корупції. Разом з тим, на думку панелістів, напрацювання єдиної дорожньої карти чи єдиної політики у сфері просування культури ведення доброчесного бізнесу змогло би об’єднати чимало успішних ініціатив навколо спільної мети, підсилити та реплікувати їх в межах країни та системніше працювати всім зацікавленим стейкхолдерам у цій сфері. Серед подальших кроків, UNIC має намір стати майданчиком для напрацювання спільного загальнодержавного плану дій. Готовність підтримати ініціативу вже висловили представники Антикорупційної мережі ОЕСР, РБО та інші учасники дискусій першого дня Тижня. Доповідачами виступили представники Посольства Королівства Нідерландів, РБО, ОЕСР, Кабінет Міністрів України, Organic Systems, Офісу ефективного регулювання, Transparency International Ukraine, Команди Підтримки Реформ МЕРТ, Фонду державного майна України, НЕК «Укренерго», ЮФ «Ілляшев та Партнери».
Другий день у партнерстві з CAPS Business School було присвячено комплаєнс-тренінгам. Під час заходу учасники дізналися про правила співпраці з контрагентами, як розвивати корпоративну соціальну відповідальність та про її переваги, а також почули про антимонопольний комплаєнс для працівників. Гості тренінгу долучилися до інтерв’ю про кар’єру в комплаєнсі. Передовим досвідом та кращими практиками з гостями поділися представники учасників Мережі: Siemens Україна, Anheuser-Busch InBev Efes Україна, Київстар, METRO Cash & Carry Україна та Sandoz Україна.
Третій день, організований разом з Kyiv Post, відбувся у форматі CEO дебатів. Партнерами заходу стали U.S.-Ukraine Business Council та юридична фірма Kinstellar. Дякуємо представникам компаній Sanofi Україна, iC consulenten Україна, Beetroot, P&G Україна, Nestle Україна, НЕК «Укренерго», ПАТ «Укрзалізниця», ДП «Бориспіль», АТ «Ощадбанк» та Kinstellar за цікаву та змістовну дискусію щодо того, як бути одночасно успішним та етичним в українському бізнес-середовищі, а також щодо практик комплаєнсу в державних підприємствах.
Четвертий день Тижня на тему «Фінансовий сектор як рушійний фактор позитивної трансформації в комплаєнсі» було організовано у партнерстві з CFA Society Ukraine та зібрав представників фінансових та банківських установ, щоб розкрити такі важливі теми як роль регулятора у сприянні діловій доброчесності, репутація клієнта. Також учасники почули про нові засоби та технології перевірки контрагентів. Серед доповідачів: CFA Society Ukraine, USAID Україна, ING Bank Ukraine, Райффайзен Банк Аваль, ТАСКОМБАНК, Deloitte Україна, SWIFT, ПРАВЕКС БАНК, YouControl, Comply Advantage, ПУМБ, юридична фірма Arzinger, СЕБ Корпоративний Банк та COSA.
За ініціативи та підтримки ADVANTAGE AUSTRIA в Україні заключний день Тижня було проведено у Львові. Темою дня стали питання впровадження комплаєнсу та боротьби з корупцією в Україні. Важливим питанням обговорення п’ятого дня став розвиток бізнес-можливостей та рівня доброчесності малого та середнього бізнесу на регіональному рівні. Своїм досвідом та ідеями поділилися представники ADVANTAGE AUSTRIA в Україні, Програми розвитку ООН в Україні, Advice Group, РБО та ELEKS.
«Приємно, що з кожним роком все більше нових партнерів, зацікавлених у поширенні ідеї прозорого ведення бізнесу, приєднуються до Тижня ділової доброчесності. Важливо, що учасниками дискусій про етику в бізнесі стають представники не тільки приватних, а й державних підприємств та керівники вищої ланки. Ми чекаємо на нові зустрічі та ініціативи щодо партнерства у рамках насиченої програми регіональних семінарів Тижня ділової доброчесності, які відбудуться у липні-вересні 2019 року. Цього року UNIC розширить географію залучених до розвитку практик доброчесності, відвідуючи нові міста». – коментує Ганна Герасимчук, Голова Секретаріату UNIC.
Довідка:
Всеукраїнська Мережа Доброчесності та Комплаєнсу (UNIC або Мережа) — ініціатива для бізнесу, який прагне працювати прозоро. Метою створення UNIC є просування ідеї етичного та відповідального ведення бізнесу. Компанії-учасники Мережі погодилися підтримувати добру ділову репутацію та постійно удосконалювати власні стандарти доброчесності відповідно до кращих міжнародних практик. UNIC було започатковано Радою бізнес-омбудсмена за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку та Організації економічного співробітництва та розвитку 19 травня 2017 року. 9 жовтня 2017 року відбулися Установчі збори Мережі, а 30 травня 2018 року – Перші щорічні збори учасників Мережі. Станом на травень 2019 року учасниками UNIC є 54 компанії зі 102 500 співробітниками, розташованих у 53 містах по всій Україні.
В травні 2018 року UNIC спільно з Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні започаткувала Тиждень ділової доброчесності – серію щорічних заходів для залучення широкого кола представників бізнесу, уряду, неурядових організацій та засобів масової інформації для вивчення та сприяння доброчесності бізнесу в Україні.