Принципи створення комплаєнс-політики
Комплаєнс-система складається з низки елементів, тому бізнесу корисно знати, на що саме необхідно звернути увагу під час впровадження політик доброчесності. Найважливішим документом є комплаєнс-політика, яка визначає основні засади ведення етичного бізнесу в компанії. Сьогодні ми хочемо розповісти про ключові характеристики побудови внутрішніх комплаєнс-процесів та ознайомлення з ними працівників.
Серед базових принципів створення комплаєнс-політики:
- єдині стандарти;
- системність;
- управління ризиками;
- наявність практичних прикладів поведінки;
- об’єктивність;
- профілактика – виявлення порушень – реакція;
- простота мови написання і доступність;
- відповідальність за недотримання політики.
На основі комплаєнс-політики слід розробляти інші внутрішні документи, які регламентують конкретні бізнес-процеси. При цьому всі внутрішні документи повинні бути розроблені з урахуванням специфіки бізнесу компанії та його ризиків, а також бути простими для розуміння та доступними для всіх співробітників.
Для мультинаціональних компаній слід розробляти як глобальні політики (передбачають єдині стандарти, враховують екстериторіальне законодавство), так і локальні процедури (на основі єдиних стандартів, але з урахуванням локальних вимог та обмежень).
Деталізовані настанови для бізнесу “Основні принципи виявлення ризиків та їх мінімізації” за посиланням: https://bit.ly/3yPISV1