Як влаштовані компаєнс-системи іноземних компаній, що працюють в Україні?

04 квітня, 2019
Новина

Як влаштовані компаєнс-системи іноземних компаній, що працюють в Україні?

Олена Рибак, виконавчий директор iC consulenten в Україні, компанії-учасника UNIC, поділилася досвідом під час виступу на семінарі "Боротьба з корупцією та контроль за дотриманням законодавчих норм", організованому Advantage Austria в Україні за підтримки ICC Австрія, Advice Group, UNIC та Ради бізнес-омбудсмена та проведеному 25 березня 2019 року в Києві:

"Коли проекти компанії передбачають участь в тендерах чи в їх проведенні, то антикорупційний комплаєнс – життєво необхідна річ, – зазначила пані Рибак. Історично наша компанія розвивалася поступового, постійно рухаючись вперед, без різких стрибків та різких падінь. Саме тому і команда формувалася на довірі, збільшуючись поступово. Це завжди давало відчуття впевненості у співробітниках –  в команді свідомі й порядні люди зі спільною метою. Потреби у формуванні CMS не виникало протягом багатьох років, і так тривало б ще довго, якби не один випадок зі Світовим банком.

В 2014 році компанія, що входить до складу  iC group в одній з країн некоректно повелася під час тендеру. Як наслідок – Світовий банк включив iC до "чорного списку" на 6 місяців. Та не буває лиха без добра. "Чорний список" змусив топ-менеджмент компанії переглянути підхід до управління компанією та у 2015 році створити систему CMS, що наразі ефективно працює. Наявність цієї системи - важливий фактор для нових співробітників українського офісу, що надихає вести бізнес прозоро й чесно, особливо, беручи до уваги рівень корупції в країні.

Як же влаштована система комплаєнсу iC consulenten?

CMS охоплює всіх стейкхолдерів: співробітників, підрядників та  замовників. Головні принципи:

  • про будь-які порушення повинно бути негайно прозвітовано комплаєнс-менеджеру та керуючому партнеру;
  • всі благодійні, політичні або спонсорські внески повинні бути попередньо узгоджені;
  • про всі бізнес-транзакції та платежі повинно бути прозвітовано;
  • не приймати подарунків, у тому числі у вигляді оплачених розваг та готелів, які можуть вплинути на бізнес-операції або можуть трактуватись  як хабар;
  • абсолютна нетолерантність до будь-яких непрозорих дій, як то змова, корупція, шахрайство і т. п..

Інструменти CMS iC group

Відповідальна особа: про всі неправомірні факти повідомляється комплаєнс-менеджеру – електронною поштою або анонімно – через форму на сайті.

Робота з персоналом:

  • Всі співробітники обов'язково проходять тренінги з комплаєнсу.
  • До всіх договорів – з працівниками, субпідрядниками та клієнтами – включено розділ з комплаєнс-застереженням.
  • Oсоблива увага до чіткого дотримання тендерних процедур – як до тих, де ми безпосередньо беремо участь, так і до тих, які ми проводимо для наших замовників в рамках реалізації різних проектів.

Практичні кейси з  порушення комплаєнсу, які зустрічались в нашій практиці шукайте на слайдах за посиланням: http://bit.do/eNsHg."